ZADZWOŃ: +48 601 790 000

Joga LaPaula - Paulina Dębecka

Na imię mam Paulina - Paula. Jestem dyplomowaną nauczycielką hatha jogi oraz vinyasa ashtanga jogi RYT200. Jogę pokochałam wiele lat temu. Próbowałam różnych form ruchu – jednak joga podbiła moje serce. W regularnej praktyce odnalazłam możliwość ciągłego rozwoju, pokonywania własnych słabości i kompleksowej pracy nad ciałem i umysłem. Jestem miłośniczką zdrowego stylu życia, dobrej kuchni, książek – szczególnie kryminałów oraz koreańskich seriali. Fascynują mnie różne style jogi – z których każdy wnosi coś innego – cennego – do mojej własnej praktyki. Lubię pracę z ludźmi. Lubię przekazywać swoją wiedzę innym oraz uczyć się i rozwijać. Możliwość obserwacji moich uczniów – tego jak zmienia się ich ciało podczas regularnej praktyki oraz jak budują pewność siebie - jest dla mnie niezwykle inspirujące. Moje motto to słowa mistrza BKS Iyengara „Aby prawidłowo ustawić jakąś część ciała musisz pracować nad całym ciałem. Aby prawidłowo ustawić całe ciało musisz pracować nad każdą częścią z osobna.”
 
 
Zajęcia odbywają się w sali lustrzanej Centrum Kultury w Żyrardowie, Plac Jana Pawła II 3:
- w poniedziałek od 17:30 do 19:00,
- w środę od 18:30 do 20:00,
- w piątek od 19: 00 do 20:30.
 
Wszystkie niezbędne sprzęty, tj. maty, wałki, klocki są na sali.
 
Karnety obowiązują od początku danego miesiąca do jego końca i nie są przedłużane na kolejny miesiąc - chyba, że zajęcia zostaną odwołane z przyczyn niezależnych od praktykującego (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). Nauczyciel w takim wypadku informuje o ile został przedłużony karnet.
 
Koszt karnetu na jeden miesiąc:
- 1 wejście w tygodniu - 70 zł,
- 2 wejścia w tygodniu - 100 zł,
- 3 wejścia w tygodniu - 130 zł,
 
Wejście jednorazowe - 20 zł.
 
Zapraszam - do zobaczenia na macie!
Namaste Paula

Co to jest Joga?

Joga została opisana przeszło 2200 lat temu w starożytnym traktacie zwanym „Jogasutry” przez mędrca Patanjalego. Patanjali zaleca życie w zgodzie i w harmonii ze sobą oraz bliźnimi. Główną regułą jest niekrzywdzenie czyli Ahimsa – niekrzywdzenie siebie oraz wszystkich żyjących istot.  Osoba praktykująca powinna działać według trzech elementów:

  • Jamy i nijamy – podstawowe zasady moralne,
  • Asany – pozycje jogi,
  • Pranayama – ćwiczenia oddechowe.

Joga pozwala na utrzymanie ciała w zdrowiu, lepsze samopoczucie oraz poprawia umiejętność koncentracji. Asany jogi usprawniają ciało – świetnie działają na mięśnie, stawy, układ limfatyczny, układ krwionośny. Pranajama usprawnia układ oddechowy i wycisza. Ludzie praktykujący jogę są bardziej spokojni i lepiej sobie radzą ze stresem. 
Joga jest dla każdego – bez względu na wiek.

Typy jogi np.:

  • ashtanga – praca z oddechem – przechodzenie z pozycji do pozycji –  asany ułożone w sekwencje.
  • Iyengar joga – joga z pomocami, dokładne ustawienie ciała w pozycji, spokojna praca z oddechem.
  • power vinjasa – praca z oddechem – płynne, szybkie przechodzenie z pozycji do pozycji – podobna do ashtangi – brak rutyny – komponujemy własną praktykę według potrzeb.
  • vinjasa flow – praca z oddechem – płynne, delikatne przechodzenie z pozycji do pozycji – komponujemy własną praktykę według potrzeb.
  • bikram joga- praca z konkretnymi 26 asanami w 40 stopniach Celsjusza.
  • joga hormonalna – praca z konkretnymi asanami – szczególnie dedykowana kobietom w różnym wieku z problemami np. zajście w ciążę, menopauza.
  • hatha joga – praca w pozycjach jogi – dokładne ustawienie w asanie – zazwyczaj bez pomocy.
  • yin joga – joga kładąca nacisk na asany rozciągające, praca z podwięziami; yin – pierwiastek żeński – asany yin jogi są przeplatane asanami Yang – pierwiastek męski – siłowe asany. Długie trwanie w pozycjach rozciągających- od 3 do 5 minut.